Annuleringen en retourneren

Informatie over het annuleren, vervangen en retourneren van een online bestelling
Hieronder volgt een overzicht van informatie over retourzendingen en restituties voor producten die online op onze website zijn gekocht.
LET OP! Restituties of omruilingen voor online bestellingen kunnen alleen per post/koerier worden gedaan. Geretourneerde of omgeruilde artikelen kunnen niet persoonlijk naar ons magazijn worden gebracht.

1. Annulering van de bestelling vóór verzending:
Je hebt de mogelijkheid om je bestelling te annuleren voordat deze wordt verzonden. Je kunt je bestelling annuleren voordat de bestelling ons magazijn heeft verlaten. Informeer ons zo snel mogelijk als je je bestelling wilt annuleren, zodat je pakket niet bij de koerier aankomt. Als je pakket al bij de koerier is, kunnen we je bestelling mogelijk niet annuleren en zul je het pakket bij de koerier moeten weigeren.
Als je je bestelling online hebt betaald, wordt het geld na annulering teruggestort op dezelfde creditcard of hetzelfde PayPal-e-mailadres waarmee je de bestelling hebt betaald. Af en toe kunnen logistieke problemen voorkomen dat bestellingen worden geannuleerd, maar we zullen je hiervan onmiddellijk op de hoogte stellen.

2. Terugbetalingen, vervangingsgarantie
Contactlenzen en aanverwante producten (verzorgingsproducten, oogdruppels) kunnen binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling worden teruggestuurd voor terugbetaling of omruiling. Enkel ongeopende, ongebruikte en intacte verpakkingen kunnen worden teruggestuurd. Voor producten met een vervaldatum mag de vervaldatum niet minder dan 6 maanden zijn. Het pakket moet voorzien zijn van de factuur waaruit blijkt dat het product besteld is bij de webshop van eOptiek.nl.
Monturen, lenzen en zonnebrillen kun je binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren voor terugbetaling of omruiling. We kunnen alleen goederen in onbeschadigde verpakking terugnemen. De verpakking moet de factuur bevatten die bevestigt dat het product is besteld bij eOptiek.nl webshop.
Het is belangrijk om te weten dat alleen ongeopende (in het geval van brillen en zonnebrillen kan de doos geopend worden om het product te passen, maar als het geretourneerd wordt, moet het in verkoopbare staat zijn), ongemarkeerde, ongebruikte producten, met alle postmarkeringen verwijderd, intacte verpakking, in aanmerking komen voor retournering. Je hoeft geen reden op te geven voor het retourneren van het product.
In alle gevallen zal restitutie alleen plaatsvinden als de te retourneren goederen zijn aangekomen op het opgegeven adres en voldoen aan de retourvoorwaarden. We betalen de prijs terug die je hebt betaald voor de geretourneerde goederen. Het terugbetalingsproces start binnen 5 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen of eerder. Als je je bestelling online hebt betaald, sturen we de restitutie naar dezelfde creditcard of PayPal-e-mail waarmee je oorspronkelijk voor je bestelling hebt betaald. De restitutie staat meestal binnen 10 werkdagen op je rekening. Afhankelijk van je bank kan het langer duren. Als het geannuleerde bedrag niet binnen 3 weken op je rekening is bijgeschreven, neem dan contact op met de bank van je rekeninghouder, waar je een claimprocedure kunt starten om het bedrag zo snel mogelijk te laten bijschrijven.
Als je bij vervanging kiest voor een goedkoper product, krijg je het verschil teruggestort. De terugbetalingsprocedure begint binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retourzending, of eerder. Als je je bestelling online hebt betaald, sturen we de restitutie naar dezelfde creditcard of PayPal-e-mail waarmee je oorspronkelijk voor je bestelling hebt betaald. De restitutie staat meestal binnen 10 werkdagen op je rekening. Afhankelijk van je bank kan het langer duren. Als het geannuleerde bedrag niet binnen 3 weken op je rekening is bijgeschreven, neem dan contact op met de bank van je rekeninghouder, waar je een claimprocedure kunt starten om het bedrag zo snel mogelijk te laten bijschrijven.
Als je een duurder product hebt gekozen, kun je het verschil verrekenen via een betaallink, online, net als bij een normale kaarttransactie.

Retouradres

Houd er rekening mee dat je je pakket per post of koerier naar dit adres moet sturen. Plaats het te retourneren pakket in een stevige kartonnen doos, zodat de binnenkant van de doos op geen enkele manier beschadigd raakt tijdens de retourzending. Vermeld uw adres (van de afzender) op de achterkant van alle pakketten die naar ons worden teruggestuurd. In het ergste geval zorgt dit ervoor dat het pakket niet zoekraakt. Jij bent verantwoordelijk voor alle retourverzendkosten.
Geretourneerde of vervangende artikelen kunnen niet persoonlijk worden teruggebracht naar onze opticiens of ons magazijn. Stuur uw zending niet onder rembours - wij betalen u terug via dezelfde methode die u oorspronkelijk hebt gebruikt om voor uw goederen te betalen. Na ontvangst van uw artikelen nemen we onmiddellijk contact met u op en voeren we de gewenste omruiling of terugbetaling uit.

Ons adres:
Ungarn

1132 Boedapest

Visegradi u 11